Archive | 5月, 2016

A++ 5 Ways To Say It Video Monday: It’s indispensable.


5 ways 1

Because there is more then one way to say the same thing.

試してみてください! 忘れないで!水曜日にはマインドマップ。 土曜日は止まらずに話す訓練です。

A++の方法で毎日練習していると、いつでもどもでも止まらずに話せるようになりますよ!

The A++ Three Step Method

Part 1 A++ Basics

This week we’re working w/It’s indispensable.

ビデオを見て、分からなくてもそれを聞き続けけてみましょう。下のテキストを使って、私と一緒にしゃべって、発音と読解の練習をします。こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じことを言うのには何通りもの表現方法があるのですよ。本当です。

Hi! Welcome to English w/Katie. I’m Katie, Katie Adler, and it’s Video Monday. Time to begin our “5 Ways To Say It” week because there is more than one way to say the same thing. 

こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じ内容を表すいろいろな表現を学びましょう。今週取り上げるのは

This week we’re working with:

It’s indispensable. (欠くことのできないものです)

It’s a must. (絶対に必要なものです)

It’s crucial. (必要不可欠です)

It’s vital. (不可欠です)

It’s important. (とても大切です)

t.

This is talking about something that you cannot do without. So, for example, today in the train station there were two women, and one of the women was crying (really crying hard) and the other woman was comforting her and telling her nice things to make her feel better.

無くてはならない何かについて使う表現です。例えば、今日駅で2人の女性を見かけました。そのうちの1人は泣いていて(かなりひどく泣いていました)、もう一人が心のこもった声かけをして彼女の気持ちがおさまるようなぐさめていたのです。

Friends are indispensable. Friends are a must. Friends are crucial. Friends are vital. Friends are important.

友達というのは欠くことのできないものです。友達は絶対に必要なものです。友達は必要不可欠です。友達は不可欠なものです。友達はとても大切です。

Credit cards! Credit cards and the internet. Credit cards and traveling. Credit cards are indispensable. Credit cards are a must. Credit cards are crucial.  Credit cards are vital. Credit cards are important. (Although there are some people who would say, “Well, it’s my personal opinion, but I don’t think so.” Which is OK!)

クレジットカード! クレジットカードとインターネット。 クレジットカードと旅行。クレジットカードは欠くことができません。クレジットカードは絶対に必要なものです。クレジットカードは必要不可欠です。クレジットカードはとても大切です。(でもこう言う人もいるかもしれません。「個人的な意見ですが私はそうは思いません」と。それはそれで構わないのです!)

Indispensable, so many things: good food, sleep, a great job, great relationships with your family, exercising, hobbies… All of these things can be considered indispensable, crucial, a must, vital and important.

欠くことのできないもの、本当にたくさんありますよね:健康に良い食べ物、睡眠、やりがいのある仕事、良好な家族関係、運動、趣味… これらはすべて欠くことのできない、絶対に必要な、必要不可欠でとても大切なものとみなすことができるでしょう。

So, what is indispensable for you? Mmmm. And then say, “Thank you! Thank you! Thank you!” When you have something that’s indispensable in your life and you enjoy it “thank you, thank you, thank you.”

ではあなたにとって欠かせないものは何でしょうか。ふむふむ、なるほど。ではこう言いましょう「ありがとう!おかげさまで!感謝しています!」と。あなたの人生で欠かせないものが手元にあって恩恵を受けていると感じるなら「ありがとう!おかげさまで!感謝しています!」ですよね。

All right. Oh! How about English w/Katie? OH! I hope I’m indispensable! Take care and have a good one. Bye!

さあ、おっと! ケイティと英語を楽しもう、はどうなのかしら? あなたにとって欠かせないものでありますように!では、お元気で楽しい時間をお過ごしください!バーイ!

このワークシートを使ってA++の返答を作り、英会話の準備に役立ててください。電車に乗っている時や喫茶店で、またテレビをみながらでもワークシートにチャレンジしてみましょう。とてもよい頭のトレーニングになります。英語で返事をする新しい答え方が身につきます。もし今日があなたにとって大変な日ではなかったなら、以前に大変だった時のことを思い出してみてください。もしくはこのワークシートをとっておいて、いつか大変な日がやって来たときに書き込んでもかまいません!A++式で会話の準備をすれば語彙を増やすことが出来ます。文法についてよく知ることもできます。またA++式で会話に備えれば、リスニングの力もついてきます。

 

New Blog Worksheet A++

Download the PDF and Get To It!

It’s indispensable!

Screen Shot 2016-05-30 at 9.59.10 PM

You try….

Screen Shot 2016-01-25 at 9.41.17 PM

 

私のニュースレターを受け取ったある人から、メールをいただきました。彼は、マインドマップと、30秒間のノンストップ録音を送ってくれたのです。それは素敵なものでした。私は、激励とちょっとしたアドバイスを、彼に返信しまし

Come back on Wednesday, it’s our mind mapping. 

水曜日、私と一緒にマインドマップをかいてみましょう。

Come back on Saturday, it’s our 30 Second Non-stop Speaking.

土曜日、30秒間切れ間なく話すための練習を一緒にしましょう。

Sincerely,

Katie Adler

[email protected]

katieadler-vo.com

Facebook:

ケイティ ・ アドラー

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ Saturday 30 Second Non-stop Speaking: It’s only as far as I’m concerned.

同じことでも、言い方はいろいろあります。

いろんな話題を利用して5つの言い方を一緒に練習しましょう

5 ways 2

Because there is more than one way to say the same thing!

Part 3 Saturday A++ 30 Second Non-stop Speaking!

It’s only as far as I’m concerned.

This also helps your English listening. It’s only 12 minutes and  30  seconds!

 

30秒間スピーチは、家でとても簡単にできるスピーキング練習です。30秒でも、1分でも、自分の好きな時間でチャレンジしてみてください。…それではよい一日を! それから、忘れないで。この世を去るまでは終わりなんて来ないのです。失敗しても明日があります。常に挽回のチャンスはあるし、いつでも上達できるのですよ!

It’s Saturday, so it’s time to do our 30 seconds times three conversation speaking fluency practice. This is helping you find much information for speaking to go into different avenues and come back to your topic when you’re speaking and to speed up a little bit.

It’s only as far as I’m concerned. (ほんの私の意見です)

It’s just my opinion. (単に私的な意見です)

It’s the way I see it. (私はそう考えます)

It’s how I feel personally. (個人的にはそう感じます)

It’s just my point of view. (単に私的な見解です)

 

USE THE TIMER!

Get a Stopwatch like this or make your own! At: Online Stopwatch

This is a very simple way at home that you can do speaking practice. You can do 30 seconds, one minute, whatever you like….Take care and have a good one! And remember, It ain’t over till it’s over. Tomorrow is another day. The next moment is another moment and you can always improve!

Part 2 Wednesday was Mind Mapping

Make your mind map and set your timer and start speaking. Part of your study is learning how to say what you want to say. Practice is 3-5 times and get comfortable speaking for an extended amount of time! YOU CAN DO IT!

マインドマップを描いてみてください。タイマーをセットして、話してみましょう。この練習のポイントは、言いたいことを表現する方法を学習することです。3~5回練習すれば、もっと長い時間気楽に話せるようになりますよ! あなたならできます、ぜったいに!

USE YOUR MIND MAP AS A MEMO!

Look at your mind map when you are speaking!

We’re working with our mind map and we’re working with “We had a lively discussion.”

土曜日です!A++を使って30秒止まらずに話す練習の日がやってきました。今回は、1分間に挑戦です。1分間スピーチを3回しましょう。この練習はあなた1人でできますし、もちろん誰かと一緒にすることもできます。しかし、1人きりでいて他に話し相手のいない時に、特におすすめの訓練です。この練習をすると、楽に、英語で長い返事ができるようになります。また、英検やTOEICテストを受験する予定があるのなら、抵抗なく、また自信を持って、ぱっと頭に浮かんだ考えを英語で話せるようになる必要があります。暗記なしでスラスラと。覚えたり、思い出したりせずにです。

まず、たったひとつのメモ、マインドマップを手に始めてみましょう。地図上の1か所をスタート地点として印をつけ、スピーチのタイムを測り始める時には、毎回同じ地点から出発するようにします。次の計測スピーチも、1回目と同じ順路を辿ってください。そうすることで、同じ内容を違った表現で話すことに慣れてきます。暗記しなくて大丈夫。前回と全く同じ言い回しを、探さなくていいのです。頭に浮かんだこと、言いたいことを、ただ口に出して話をするのです。

1分間話す練習は、とても大切です。したことが無ければ、ぜひやってみる必要があります。面白いですし、間違う恐れもありません。どんなことでもあなたが話すことは、パーフェクトなのです。今現在でのあなたの実力で大丈夫。誰もいないし、誰も見ていませんから。採点する先生だっていないのですよ。

さあ、あなたならできます。とても楽しい訓練ですし、じきに英語が流暢に話せるようになりますよ。自分が言いたいことを、英語で言えるようになります。練習あるのみ!30秒間を3回でももちろんOKです。

土曜日です。今日は英会話で滑らかに話すための練習として、30秒間のスピーチを3回しましょう。この練習をすれば、毎回違う話の筋道を通りつつ話したいトピックに戻ってこられると気が付くでしょう。また話すスピードを少し上げることもできます。

私たちはマインドマップ(頭の中の地図) の使い方を学習しています。「この世を去るまでは終わりは来ない」 というポジティブな発言をテーマに使います。ちょうど今週の月曜日から始まったトピックです。

TOEFLやTOEICの口頭試験では、止まらずに話すことが必要とされています。マインドマップを使ったり、時間を測りながら話すのは、上達するための良い練習方法です。私がこうしてビデオで話すときも、自分のコンピューターのマンドマップを参照にします。こちらに掲載しているのでご覧ください。英語のコミュニケーションスキルを上達させましょう!ビデオを回し続けて、30秒のスピーチを3回連続で録画してください。そのうちに慣れてきて、マインドマップをつくらなくても良くなります。トピックに関することが自動的に頭に浮かぶようになり、自信をもってそれを話せるようになるのです!

TOEFL & TOEIC speaking tests put the pressure on for non-stop speaking! Practice makes progress. Using a mind map & timing yourself are a great way to improve. The mind map that I am looking at in the video to do my speaking is on my computer. I have it posted below. Improve your English communication skill NOW! Keep the video going and do your 30 second speaking three times in a row. Over time you will improve and won’t need to make a mind map. You’ll automatically trust what pops into your head about the topic and say it! 

Part 1 Remember, we started on Monday w/It’s only as far as I’m concerned.

 

 

Cheers,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

Help30秒&1分話す入門編! ケイティ・アドラーのA++ ノンストップ英会話コーチング

もし今…

あなたは... 英語をずっと勉強しているけれども、上達しなくて挫折しそうになり、学習の仕方が間違っているのかと考えて、どうしても今の状態を打破したいと思っている。

あなたは… 30秒、あるいは1分間黙りこむことなく英語で話し続けるなんて考えられないし、そのようなレベルで会話をしなければならないときは非常に緊張する。

あなたは… 英語を話すのが怖いし、恥かしい。だけど、実は勇気があって、心の中ではできることは知っているけど、どうやってそれを行動に移せば良いかわからないだけ。

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ Wednesday Mind Mapping: It’s only as far as I’m concerned.

Come back on Saturday, it’s our 30 Second Non-stop Speaking.

土曜日、30秒間切れ間なく話すための練習を一緒にしましょう。

 

同じことでも、言い方はいろいろあります。

いろんな話題を利用して5つの言い方を一緒に練習しましょう

5 ways 2

Because there is more than one way to say the same thing!

Become a Fluent Speaker in English. YOU CAN!

Step 2

A++ Mind Mapping

It_s_only_as_far_as_Im_concerned_

It’s only as far as I’m concerned.

It’s only as far as I’m concerned. (ほんの私の意見です)

It’s just my opinion. (単に私的な意見です)

It’s the way I see it. (私はそう考えます)

It’s how I feel personally. (個人的にはそう感じます)

It’s just my point of view. (単に私的な見解です)

マインド マッピング

マインドマップを始める開始点を決めます。

マインドマップをつくるときは、想像力を働かせて、できるだけ多くのことを描いてください。これは自分の考えを思い出すための、自分用のメモです。それぞれの円の横に、文章ではなく、1、2語書いてください。文章を書くと、その通りに言おうとしたり、録音のために暗記しようとしてしまうからです。

 

マインドマップのやり方を2つご紹介します。

1) 自分の考えを紙に描いて、写真をとってアップロードします。

2) Coggleを使ってマインドマップをつくります。ちがうプログラムがあるなら、それを使っても構いません。自分のマインドマップをPDFJPEGで保存し、それをアップロードします。

https://coggle.it 

Monday

A++ 5 Ways To Say It!

Step 1 A++ Basics!

http://englishwithkatie.com/wp-content/uploads/2016/05/New-Blog-Worksheet-A-Happily-flabbergasted..pdf

ビデオを見て、分からなくてもそれを聞き続けけてみましょう。下のテキストを使って、私と一緒にしゃべって、発音と読解の練習をします。

Have a good one!

Cheers,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

 

I coach privately too. I love it!

TOEFLやTOEICのスピーキングテストを受ける方に最適なコーチング! 


30秒&1分話す
入門編!
ケイティ・アドラーのA++ ノンストップ英会話コーチング

もし今…

あなたは... 英語をずっと勉強しているけれども、上達しなくて挫折しそうになり、学習の仕方が間違っているのかと考えて、どうしても今の状態を打破したいと思っている。

あなたは… 30秒、あるいは1分間黙りこむことなく英語で話し続けるなんて考えられないし、そのようなレベルで会話をしなければならないときは非常に緊張する。

あなたは… 英語を話すのが怖いし、恥かしい。だけど、実は勇気があって、心の中ではできることは知っているけ
、どうやってそれを行動に移せば良いかわからないだ

 

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ 5 Ways To Say It Video Monday: It’s only as far as I’m concerned.


5 ways 1

Because there is more then one way to say the same thing.

試してみてください! 忘れないで!水曜日にはマインドマップ。 土曜日は止まらずに話す訓練です。

A++の方法で毎日練習していると、いつでもどもでも止まらずに話せるようになりますよ!

The A++ Three Step Method

Part 1 A++ Basics

This week we’re working w/It’s only as far as I’m concerned.

ビデオを見て、分からなくてもそれを聞き続けけてみましょう。下のテキストを使って、私と一緒にしゃべって、発音と読解の練習をします。こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じことを言うのには何通りもの表現方法があるのですよ。本当です。

Hi! Welcome to English w/Katie. I’m Katie, Katie Adler, and it’s Video Monday. Time to begin our “5 Ways To Say It” week because there is more than one way to say the same thing.

こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じ内容を表すいろいろな表現を学びましょう。今週取り上げるのは

This week we’re working with:

It’s only as far as I’m concerned. (ほんの私の意見です)

It’s just my opinion. (単に私的な意見です)

It’s the way I see it. (私はそう考えます)

It’s how I feel personally. (個人的にはそう感じます)

It’s just my point of view. (単に私的な見解です)

This is said either before or after, or before and after you give an opinion. For example: “It’s only as far as I’m concerned, but why isn’t there a national holiday in June. Every other month has a national holiday. What happened to June? We need a holiday in June. It’s just my opinion.”

The beginning and after is where I gave (used) it. (This week’s 5 Ways To Say It.)

これらの表現は自分の意見を述べる前か後に、また前後ともに使います。例えば:「ほんの私の意見ですが、なぜ6月には国民の休日がないのでしょうか。他のどの月にも国民の休日はあります。6月はどうなったの? 6月に休日が必要です。これは私的な意見ですが。」

私は文章の始まりの部分と後ろに付けました。(使いました) (今週の5通りで言ってみようの表現です。)

Here’s another example. You know in the train stations when people are getting off the trains or going up the stairs or down the stairs and they’re looking at their phones and going really slowly? I wish they would stop that. I think they should get a ticket and pay a fine, 500 yen. It’s how I feel personally. (That was at the end.)

他の例を見てみましょう。駅で人々が電車から降りたり階段の昇り降りをしたりする際に携帯電話をみていてノロノロ移動するのにお気づきでしょうか。やめて欲しいです。違反切符を切られ500円の罰金を払うべきだと思います。個人的にはそう感じます。(ここでは意見の後だけに使いました)

What you’re telling your listener (the person you are conversing with) is “Hey, it’s, you know, you’re opinion is your opinion. It’s OK. This is just my thinking. I’m not pushing my opinion on anybody. Um, nobody has to agree with me. It’s just how I’m thinking right now.”

あなたが聞き手(あなたが会話をしている相手)に話していることは、「えっと、あなたにはあなたに意見があるでしょう。それでいいのです。これは単に私がどう思うかということなのです。自分の意見を押し付けるつもりはありません。そう、同意してくれなくても別にかまわないのです。単に今私はそう考えているのです。」ということです。

And, so, it kind of softens and doesn’t make it necessary for anyone to say, “I agree with you” or “I don’t agree with you” because I’m saying, Oh, hey, it’s just me. It’s just me.”

そしてこの表現によって内容がやわらかく伝わります。聞き手は「同感です」とか「賛成できません」と言う必要がなくなります。なぜなら「ねえ、これはほんの私の意見ですよ。個人的にはそう思うのです」と言っているからなのです。

Now of course you can respond. That’s fine. But, this phrasing of “it’s just my point of view” means “hey, it’s just me. I could be wrong. I could be right, but it’s just my thinking.”

もちろん返答してもかまいません。大丈夫です。ただ「私の見解では」というフレーズは「あくまでも私の意見です。間違っているかもしれない。正しいかもしれないけれど、単に私の思うところです。」ということを意味しています。

All right. Take care and have a good one! Bye!

では、お元気で楽しい時間をお過ごしください!バーイ!

このワークシートを使ってA++の返答を作り、英会話の準備に役立ててください。電車に乗っている時や喫茶店で、またテレビをみながらでもワークシートにチャレンジしてみましょう。とてもよい頭のトレーニングになります。英語で返事をする新しい答え方が身につきます。もし今日があなたにとって大変な日ではなかったなら、以前に大変だった時のことを思い出してみてください。もしくはこのワークシートをとっておいて、いつか大変な日がやって来たときに書き込んでもかまいません!A++式で会話の準備をすれば語彙を増やすことが出来ます。文法についてよく知ることもできます。またA++式で会話に備えれば、リスニングの力もついてきます。

 

New Blog Worksheet A++

Download the PDF and Get To It!

Screen Shot 2016-05-25 at 7.04.53 PM

You try….

Screen Shot 2016-01-25 at 9.41.17 PM

 

私のニュースレターを受け取ったある人から、メールをいただきました。彼は、マインドマップと、30秒間のノンストップ録音を送ってくれたのです。それは素敵なものでした。私は、激励とちょっとしたアドバイスを、彼に返信しまし

Come back on Wednesday, it’s our mind mapping. 

水曜日、私と一緒にマインドマップをかいてみましょう。

Come back on Saturday, it’s our 30 Second Non-stop Speaking.

土曜日、30秒間切れ間なく話すための練習を一緒にしましょう。

Sincerely,

Katie Adler

[email protected]

katieadler-vo.com

Facebook:

ケイティ ・ アドラー

Watch Video Monday: past, present and future click here!

Katie Adler’s Billboard Sunday!

NoticeIt is easy to sign up for a meet-up. There are lots of great people to meet and great things to do. Below is a teeny-tiny sample! Have fun….

Are you jumping for joy? I am!

–Tuesday, May 28, 2016, 19:00 AM

Rhone Valley Wines Seminar with a French Gourmet Dinner

Saturday, May 28, 2016, 7:00 PM

AUX BACCHANALES
4-1 Kioicho, Chiyoda-ku, Tokyo 102-0094 Tokyo, JP

14 Food & Wine Lovers Attending

You will be in restaurant, “Aux Bacchanales” at Kioicho, in the center of Tokyo, very accessible.You will be seated in a private room with the exact same atmosphere you’d find in any of the famous Parisian luxury brasseries  ( La Coupole, Le Pied de Cochon, etc )Rhone Valley Menu & Wine Selection:Aperitif: Rose Wine from Rhone ValleyAmuse: Bou…

Check out this Meetup →

–Tuesday, May 29, 2016, 12:00 PM

Learning to Cook with “Ume” (Japanese Plums)!

Sunday, May 29, 2016, 12:00 PM

Tsukishima-shakaikyouikukaikan/月島社会教育会館
4-1-1Tsukishima Chuo-ku /東京都中央区月島4-1-1 Tokyo, JP

3 Japanese Food Lovers Attending

Learning to Cook with “Ume” (Japanese Plums)~a refreshing taste of early summer~ (May 29, 2016 @Tsukishima-Shakai-Kyouiku-Kaikan)“Ume ” or Japanese plums will gradually be in season from late May. At Savory Japan’s cooking class for May, Ms. Yukiko Hayashi will teach dishes that use pickled plums (umeboshi) and plum liquor(ume-shu). We are also …

Check out this Meetup →

–Sunday, May 29, 2016, 6:30 AM

Oze National Park Spring Trekking

Sunday, May 29, 2016, 6:30 AM

No location yet.

16 TG san Attending

==RSVPing here does not secure your spot. Please sign up on Tokyo Gaijins website and complete reservation!==Oze National Park Spring Trekking2016 May 29 (Sunday) | Gunma/TochigiJoin one of the best trekking destinations during Spring time!This Trip Features;The absolutely stunning Ozegahara Marshland and it’s distinct poolsWhite skunk ca…

Check out this Meetup →

–Saturday, June 5, 2016, 11:00 AM

Overnight ET Contact Event at Lake Yamanaka, Yamanashi Prefecture

Saturday, Jun 4, 2016, 11:00 AM

Kozanso Camping Ground
508-123 Hirano Yamanakako, Minamitsuru District, JP

5 Researchers/Citizen Diplomats Attending

(日本語訳は英文の後に続きます↓↓↓)★ Join our CE-5 contact team for a weekend at the foot of Mt. Fuji, on Lake Yamanaka, the largest of the Fuji Five Lakes. ★Using a combination of light (portable lasers), sound (recorded ET tones) and thought (meditation/visualization), we’ll attempt to guide ET craft (UFOs) into our area and engage in peaceful interaction.D…

Check out this Meetup →

 

–Sunday, June 5, 2016, 8:20 AM

Tandem Skydiving

Sunday, Jun 5, 2016, 8:20 AM

No location yet.

4 TG san Attending

==RSVPing here does not secure your spot. Please sign up on Tokyo Gaijins website and complete reservation!==Tandem Skydiving2016 June 5 (Sunday) | Fujioka, TochigiAdrenaline rush?Overcome your fear of heights with a bunch of fun and adventurous people. Jump off with a skydive instructor @4,000 meters (2.5 miles) altitude.Flying above the cl…

Check out this Meetup →

 

Sincerely,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

Lots to do!!!

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ Saturday 30 Second Non-stop Speaking: I was happily flabbergasted!

同じことでも、言い方はいろいろあります。

いろんな話題を利用して5つの言い方を一緒に練習しましょう

5 ways 2

Because there is more than one way to say the same thing!

Part 3 Saturday A++ 30 Second Non-stop Speaking!

I was happily flabbergasted.

This also helps your English listening. It’s only  1 minutes and  46 seconds!

30秒間スピーチは、家でとても簡単にできるスピーキング練習です。30秒でも、1分でも、自分の好きな時間でチャレンジしてみてください。…それではよい一日を! それから、忘れないで。この世を去るまでは終わりなんて来ないのです。失敗しても明日があります。常に挽回のチャンスはあるし、いつでも上達できるのですよ!

It’s Saturday, so it’s time to do our 30 seconds times three conversation speaking fluency practice. This is helping you find much information for speaking to go into different avenues and come back to your topic when you’re speaking and to speed up a little bit.

I was happily flabbergasted.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily bowled over.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily stunned.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily shocked.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily astounded.  (それは嬉しいサプライズだった。)

Happily_flabbergasted

USE THE TIMER!

Get a Stopwatch like this or make your own! At: Online Stopwatch

This is a very simple way at home that you can do speaking practice. You can do 30 seconds, one minute, whatever you like….Take care and have a good one! And remember, It ain’t over till it’s over. Tomorrow is another day. The next moment is another moment and you can always improve!

Part 2 Wednesday was Mind Mapping

Make your mind map and set your timer and start speaking. Part of your study is learning how to say what you want to say. Practice is 3-5 times and get comfortable speaking for an extended amount of time! YOU CAN DO IT!

マインドマップを描いてみてください。タイマーをセットして、話してみましょう。この練習のポイントは、言いたいことを表現する方法を学習することです。3~5回練習すれば、もっと長い時間気楽に話せるようになりますよ! あなたならできます、ぜったいに!

USE YOUR MIND MAP AS A MEMO!

Look at your mind map when you are speaking!

We’re working with our mind map and we’re working with “We had a lively discussion.”

土曜日です!A++を使って30秒止まらずに話す練習の日がやってきました。今回は、1分間に挑戦です。1分間スピーチを3回しましょう。この練習はあなた1人でできますし、もちろん誰かと一緒にすることもできます。しかし、1人きりでいて他に話し相手のいない時に、特におすすめの訓練です。この練習をすると、楽に、英語で長い返事ができるようになります。また、英検やTOEICテストを受験する予定があるのなら、抵抗なく、また自信を持って、ぱっと頭に浮かんだ考えを英語で話せるようになる必要があります。暗記なしでスラスラと。覚えたり、思い出したりせずにです。

まず、たったひとつのメモ、マインドマップを手に始めてみましょう。地図上の1か所をスタート地点として印をつけ、スピーチのタイムを測り始める時には、毎回同じ地点から出発するようにします。次の計測スピーチも、1回目と同じ順路を辿ってください。そうすることで、同じ内容を違った表現で話すことに慣れてきます。暗記しなくて大丈夫。前回と全く同じ言い回しを、探さなくていいのです。頭に浮かんだこと、言いたいことを、ただ口に出して話をするのです。

1分間話す練習は、とても大切です。したことが無ければ、ぜひやってみる必要があります。面白いですし、間違う恐れもありません。どんなことでもあなたが話すことは、パーフェクトなのです。今現在でのあなたの実力で大丈夫。誰もいないし、誰も見ていませんから。採点する先生だっていないのですよ。

さあ、あなたならできます。とても楽しい訓練ですし、じきに英語が流暢に話せるようになりますよ。自分が言いたいことを、英語で言えるようになります。練習あるのみ!30秒間を3回でももちろんOKです。

土曜日です。今日は英会話で滑らかに話すための練習として、30秒間のスピーチを3回しましょう。この練習をすれば、毎回違う話の筋道を通りつつ話したいトピックに戻ってこられると気が付くでしょう。また話すスピードを少し上げることもできます。

私たちはマインドマップ(頭の中の地図) の使い方を学習しています。「この世を去るまでは終わりは来ない」 というポジティブな発言をテーマに使います。ちょうど今週の月曜日から始まったトピックです。

TOEFLやTOEICの口頭試験では、止まらずに話すことが必要とされています。マインドマップを使ったり、時間を測りながら話すのは、上達するための良い練習方法です。私がこうしてビデオで話すときも、自分のコンピューターのマンドマップを参照にします。こちらに掲載しているのでご覧ください。英語のコミュニケーションスキルを上達させましょう!ビデオを回し続けて、30秒のスピーチを3回連続で録画してください。そのうちに慣れてきて、マインドマップをつくらなくても良くなります。トピックに関することが自動的に頭に浮かぶようになり、自信をもってそれを話せるようになるのです!

TOEFL & TOEIC speaking tests put the pressure on for non-stop speaking! Practice makes progress. Using a mind map & timing yourself are a great way to improve. The mind map that I am looking at in the video to do my speaking is on my computer. I have it posted below. Improve your English communication skill NOW! Keep the video going and do your 30 second speaking three times in a row. Over time you will improve and won’t need to make a mind map. You’ll automatically trust what pops into your head about the topic and say it! 

Part 1 Remember, we started on Monday w/I was happily flabbergasted.

 

 

Cheers,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

Help30秒&1分話す入門編! ケイティ・アドラーのA++ ノンストップ英会話コーチング

もし今…

あなたは... 英語をずっと勉強しているけれども、上達しなくて挫折しそうになり、学習の仕方が間違っているのかと考えて、どうしても今の状態を打破したいと思っている。

あなたは… 30秒、あるいは1分間黙りこむことなく英語で話し続けるなんて考えられないし、そのようなレベルで会話をしなければならないときは非常に緊張する。

あなたは… 英語を話すのが怖いし、恥かしい。だけど、実は勇気があって、心の中ではできることは知っているけど、どうやってそれを行動に移せば良いかわからないだけ。

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ Wednesday Mind Mapping: I was happily flabbergasted!

Come back on Saturday, it’s our 30 Second Non-stop Speaking.

土曜日、30秒間切れ間なく話すための練習を一緒にしましょう。

 

同じことでも、言い方はいろいろあります。

いろんな話題を利用して5つの言い方を一緒に練習しましょう

5 ways 2

Because there is more than one way to say the same thing!

Become a Fluent Speaker in English. YOU CAN!

Step 2

A++ Mind Mapping

 I was happily flabbergasted!

Happily_flabbergasted

I was happily flabbergasted.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily bowled over.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily stunned.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily shocked.  (それは嬉しいサプライズだった。)


I was happily astounded.  (それは嬉しいサプライズだった。)

マインド マッピング

マインドマップを始める開始点を決めます。

マインドマップをつくるときは、想像力を働かせて、できるだけ多くのことを描いてください。これは自分の考えを思い出すための、自分用のメモです。それぞれの円の横に、文章ではなく、1、2語書いてください。文章を書くと、その通りに言おうとしたり、録音のために暗記しようとしてしまうからです。

 

マインドマップのやり方を2つご紹介します。

1) 自分の考えを紙に描いて、写真をとってアップロードします。

2) Coggleを使ってマインドマップをつくります。ちがうプログラムがあるなら、それを使っても構いません。自分のマインドマップをPDFJPEGで保存し、それをアップロードします。

https://coggle.it 

Monday

A++ 5 Ways To Say It!

Step 1 A++ Basics!

Screen Shot 2016-05-15 at 9.54.13 PM

http://englishwithkatie.com/wp-content/uploads/2016/05/New-Blog-Worksheet-A-Happily-flabbergasted..pdf

ビデオを見て、分からなくてもそれを聞き続けけてみましょう。下のテキストを使って、私と一緒にしゃべって、発音と読解の練習をします。

I was happily flabbergasted. 
I was happily bowled over. 
I was happily stunned. 
I was happily shocked. 
I was happily astounded. 

Have a good one!

Cheers,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

 

I coach privately too. I love it!

TOEFLやTOEICのスピーキングテストを受ける方に最適なコーチング! 


30秒&1分話す
入門編!
ケイティ・アドラーのA++ ノンストップ英会話コーチング

もし今…

あなたは... 英語をずっと勉強しているけれども、上達しなくて挫折しそうになり、学習の仕方が間違っているのかと考えて、どうしても今の状態を打破したいと思っている。

あなたは… 30秒、あるいは1分間黙りこむことなく英語で話し続けるなんて考えられないし、そのようなレベルで会話をしなければならないときは非常に緊張する。

あなたは… 英語を話すのが怖いし、恥かしい。だけど、実は勇気があって、心の中ではできることは知っているけ
、どうやってそれを行動に移せば良いかわからないだ

 

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ 5 Ways To Say It Video Monday: I was happily flabbergasted.


5 ways 1

Because there is more then one way to say the same thing.

試してみてください! 忘れないで!水曜日にはマインドマップ。 土曜日は止まらずに話す訓練です。

A++の方法で毎日練習していると、いつでもどもでも止まらずに話せるようになりますよ!

The A++ Three Step Method

Part 1 A++ Basics

This week we’re working w/I was happily flabbergasted.

ビデオを見て、分からなくてもそれを聞き続けけてみましょう。下のテキストを使って、私と一緒にしゃべって、発音と読解の練習をします。こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じことを言うのには何通りもの表現方法があるのですよ。本当です。

Hi! Welcome to English w/Katie. I’m Katie, Katie Adler, and it’s Video Monday. Time to begin our “5 Ways To Say It” week because there is more than one way to say the same thing.

こんにちは!ケイティーの英語講座へようこそ。今日は月曜日、ケイティー・アドラーのビデオの日です。「5通りの言い方で言ってみよう」の新しい週が始まりました。同じ内容を表すいろいろな表現を学びましょう。今週取り上げるのは

This week we’re working with:

I was happily flabbergasted.  (それは嬉しいサプライズだった。)

I was happily bowled over.  (それは嬉しいサプライズだった。

I was happily stunned.  (それは嬉しいサプライズだった。)

I was happily shocked.  (それは嬉しいサプライズだった。)

 
I was happily astounded.  (それは嬉しいサプライズだった。)

So that’s flabbergasted, bowled over, astounded, shocked and stunned. Now these five words have the same meaning and they can be used to mean it was a bad surprise. So, the meaning is surprise and it can mean a bad surprise or a good surprise.

And, of course most people know if it’s happy or sad or bad by what you’re telling them, but sometimes we just add happily in there so I wanted to share this with you for our “5 Ways To Say It” week.

flabbergasted, bowled over, astounded, shocked and stunned ” これらはすべて「驚いた」です。これらの5つの単語は同じ意味を持ち、悪い意味での驚きを表現することもできます。良い、悪いどちらの驚きも表せるのです。大抵は話の流れでどちらなのか判断できますよね。でも英語では “happily” を付け加えることがあることを知っていてもらいたいのです。そこで今週の「5通りで言ってみよう」は…

I was happily flabbergasted.(それは嬉しいサプライズだった。)
I was happily bowled over. (それは嬉しいサプライズだった。)
I was happily stunned. (それは嬉しいサプライズだった。)
I was happily shocked. (それは嬉しいサプライズだった。)
I was happily astounded. (それは嬉しいサプライズだった。)

 

Last year in August when I was flying and I put my ticket on the gate to enter the airplane it went ding, ding, ding. I had been upgraded to business class. I was happily flabbergasted. I was happily bowled over. I was happily stunned. I was happily astounded. I was happily shocked.

昨年8月、私は飛行機に搭乗しようとしていました。ゲートでチケットをかざすと、ピーッ、ピーッ!と鳴ったのです。ビジネスクラスにグレードアップしていたのをすっかり忘れていました。嬉しいサプライズでした。

So. that is one example of using “happily” and then shocked or flabbergasted. And as I said these five words can be used to…in a..ah..bad situation (where it’s a bad shock) or a good situation (where it’s a happy shock).

これが “happily” の使い方の例です。うしろに「驚いた」、と続けます。先ほどお話したようにこれらの単語は良くない状況でも、使えます。良くない驚きです。もちろん良い状況で嬉しい驚きを表すときにも使えます

So, take care and have a good one and I hope you are happily flabbergasted this week. Mmm. Bye!

では良い時間をお過しくださいね。今週あなたに良い驚きがありますように。

Sincerely,

Katie

https://katie-adler.leadpages.co/4part-speaking-training

このワークシートを使ってA++の返答を作り、英会話の準備に役立ててください。電車に乗っている時や喫茶店で、またテレビをみながらでもワークシートにチャレンジしてみましょう。とてもよい頭のトレーニングになります。英語で返事をする新しい答え方が身につきます。もし今日があなたにとって大変な日ではなかったなら、以前に大変だった時のことを思い出してみてください。もしくはこのワークシートをとっておいて、いつか大変な日がやって来たときに書き込んでもかまいません!A++式で会話の準備をすれば語彙を増やすことが出来ます。文法についてよく知ることもできます。またA++式で会話に備えれば、リスニングの力もついてきます。

 

New Blog Worksheet A++ I was happily flabbergasted.

Screen Shot 2016-05-15 at 9.54.13 PM

You try….

Screen Shot 2016-01-25 at 9.41.17 PM

 

私のニュースレターを受け取ったある人から、メールをいただきました。彼は、マインドマップと、30秒間のノンストップ録音を送ってくれたのです。それは素敵なものでした。私は、激励とちょっとしたアドバイスを、彼に返信しまし

Come back on Wednesday, it’s our mind mapping. 

水曜日、私と一緒にマインドマップをかいてみましょう。

Come back on Saturday, it’s our 30 Second Non-stop Speaking.

土曜日、30秒間切れ間なく話すための練習を一緒にしましょう。

Sincerely,

Katie Adler

[email protected]

katieadler-vo.com

Facebook:

ケイティ ・ アドラー

Watch Video Monday: past, present and future click here!

Katie Adler’s Billboard Sunday!

NoticeIt is easy to sign up for a meet-up. There are lots of great people to meet and great things to do. Below is a teeny-tiny sample! Have fun….

Are you jumping for joy? I am!

–Tuesday, May 28, 2016, 19:00 AM

Rhone Valley Wines Seminar with a French Gourmet Dinner

Saturday, May 28, 2016, 7:00 PM

AUX BACCHANALES
4-1 Kioicho, Chiyoda-ku, Tokyo 102-0094 Tokyo, JP

13 Food & Wine Lovers Attending

You will be in restaurant, “Aux Bacchanales” at Kioicho, in the center of Tokyo, very accessible.You will be seated in a private room with the exact same atmosphere you’d find in any of the famous Parisian luxury brasseries  ( La Coupole, Le Pied de Cochon, etc )Rhone Valley Menu & Wine Selection:Aperitif: Rose Wine from Rhone ValleyAmuse: Bou…

Check out this Meetup →

–Tuesday, May 29, 2016, 12:00 PM

Learning to Cook with “Ume” (Japanese Plums)!

Sunday, May 29, 2016, 12:00 PM

Tsukishima-shakaikyouikukaikan/月島社会教育会館
4-1-1Tsukishima Chuo-ku /東京都中央区月島4-1-1 Tokyo, JP

3 Japanese Food Lovers Attending

Learning to Cook with “Ume” (Japanese Plums)~a refreshing taste of early summer~ (May 29, 2016 @Tsukishima-Shakai-Kyouiku-Kaikan)“Ume ” or Japanese plums will gradually be in season from late May. At Savory Japan’s cooking class for May, Ms. Yukiko Hayashi will teach dishes that use pickled plums (umeboshi) and plum liquor(ume-shu). We are also …

Check out this Meetup →

–Sunday, May 29, 2016, 6:30 AM

Oze National Park Spring Trekking

Sunday, May 29, 2016, 6:30 AM

No location yet.

14 TG san Attending

==RSVPing here does not secure your spot. Please sign up on Tokyo Gaijins website and complete reservation!==Oze National Park Spring Trekking2016 May 29 (Sunday) | Gunma/TochigiJoin one of the best trekking destinations during Spring time!This Trip Features;The absolutely stunning Ozegahara Marshland and it’s distinct poolsWhite skunk ca…

Check out this Meetup →

–Saturday, June 5, 2016, 11:00 AM

Overnight ET Contact Event at Lake Yamanaka, Yamanashi Prefecture

Saturday, Jun 4, 2016, 11:00 AM

Kozanso Camping Ground
508-123 Hirano Yamanakako, Minamitsuru District, JP

5 Researchers/Citizen Diplomats Attending

(日本語訳は英文の後に続きます↓↓↓)★ Join our CE-5 contact team for a weekend at the foot of Mt. Fuji, on Lake Yamanaka, the largest of the Fuji Five Lakes. ★Using a combination of light (portable lasers), sound (recorded ET tones) and thought (meditation/visualization), we’ll attempt to guide ET craft (UFOs) into our area and engage in peaceful interaction.D…

Check out this Meetup →

 

–Sunday, June 5, 2016, 8:20 AM

Tandem Skydiving

Sunday, Jun 5, 2016, 8:20 AM

No location yet.

4 TG san Attending

==RSVPing here does not secure your spot. Please sign up on Tokyo Gaijins website and complete reservation!==Tandem Skydiving2016 June 5 (Sunday) | Fujioka, TochigiAdrenaline rush?Overcome your fear of heights with a bunch of fun and adventurous people. Jump off with a skydive instructor @4,000 meters (2.5 miles) altitude.Flying above the cl…

Check out this Meetup →

 

Sincerely,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

Lots to do!!!

Watch Video Monday: past, present and future click here!

A++ Saturday 30 Second Non-stop Speaking: We had a lively discussion.

同じことでも、言い方はいろいろあります。

いろんな話題を利用して5つの言い方を一緒に練習しましょう

5 ways 2

Because there is more than one way to say the same thing!

Part 3 Saturday A++ 30 Second Non-stop Speaking!

We had a lively discussion.

This also helps your English listening. It’s only 3 minutes and 35 seconds!

30秒間スピーチは、家でとても簡単にできるスピーキング練習です。30秒でも、1分でも、自分の好きな時間でチャレンジしてみてください。…それではよい一日を! それから、忘れないで。この世を去るまでは終わりなんて来ないのです。失敗しても明日があります。常に挽回のチャンスはあるし、いつでも上達できるのですよ!

It’s Saturday, so it’s time to do our 30 seconds times three conversation speaking fluency practice. This is helping you find much information for speaking to go into different avenues and come back to your topic when you’re speaking and to speed up a little bit.

a lively discussion

 

USE THE TIMER!

Get a Stopwatch like this or make your own! At: Online Stopwatch

We had a lively discussion. (活発な議論をかわした。

Our conversation was animated. (会話はいきいきと盛り上がった。

We had a stimulating exchange. (刺激的な意見交換を行った。

Our talk was energetic. (私たちは精力的に話した。

We had an exciting chat. (とても楽しくおしゃべりをした。

This is a very simple way at home that you can do speaking practice. You can do 30 seconds, one minute, whatever you like….Take care and have a good one! And remember, It ain’t over till it’s over. Tomorrow is another day. The next moment is another moment and you can always improve!

Part 2 Wednesday was Mind Mapping

Make your mind map and set your timer and start speaking. Part of your study is learning how to say what you want to say. Practice is 3-5 times and get comfortable speaking for an extended amount of time! YOU CAN DO IT!

マインドマップを描いてみてください。タイマーをセットして、話してみましょう。この練習のポイントは、言いたいことを表現する方法を学習することです。3~5回練習すれば、もっと長い時間気楽に話せるようになりますよ! あなたならできます、ぜったいに!

USE YOUR MIND MAP AS A MEMO!

Look at your mind map when you are speaking!

We’re working with our mind map and we’re working with “We had a lively discussion.”

土曜日です!A++を使って30秒止まらずに話す練習の日がやってきました。今回は、1分間に挑戦です。1分間スピーチを3回しましょう。この練習はあなた1人でできますし、もちろん誰かと一緒にすることもできます。しかし、1人きりでいて他に話し相手のいない時に、特におすすめの訓練です。この練習をすると、楽に、英語で長い返事ができるようになります。また、英検やTOEICテストを受験する予定があるのなら、抵抗なく、また自信を持って、ぱっと頭に浮かんだ考えを英語で話せるようになる必要があります。暗記なしでスラスラと。覚えたり、思い出したりせずにです。

まず、たったひとつのメモ、マインドマップを手に始めてみましょう。地図上の1か所をスタート地点として印をつけ、スピーチのタイムを測り始める時には、毎回同じ地点から出発するようにします。次の計測スピーチも、1回目と同じ順路を辿ってください。そうすることで、同じ内容を違った表現で話すことに慣れてきます。暗記しなくて大丈夫。前回と全く同じ言い回しを、探さなくていいのです。頭に浮かんだこと、言いたいことを、ただ口に出して話をするのです。

1分間話す練習は、とても大切です。したことが無ければ、ぜひやってみる必要があります。面白いですし、間違う恐れもありません。どんなことでもあなたが話すことは、パーフェクトなのです。今現在でのあなたの実力で大丈夫。誰もいないし、誰も見ていませんから。採点する先生だっていないのですよ。

さあ、あなたならできます。とても楽しい訓練ですし、じきに英語が流暢に話せるようになりますよ。自分が言いたいことを、英語で言えるようになります。練習あるのみ!30秒間を3回でももちろんOKです。

土曜日です。今日は英会話で滑らかに話すための練習として、30秒間のスピーチを3回しましょう。この練習をすれば、毎回違う話の筋道を通りつつ話したいトピックに戻ってこられると気が付くでしょう。また話すスピードを少し上げることもできます。

私たちはマインドマップ(頭の中の地図) の使い方を学習しています。「この世を去るまでは終わりは来ない」 というポジティブな発言をテーマに使います。ちょうど今週の月曜日から始まったトピックです。

TOEFLやTOEICの口頭試験では、止まらずに話すことが必要とされています。マインドマップを使ったり、時間を測りながら話すのは、上達するための良い練習方法です。私がこうしてビデオで話すときも、自分のコンピューターのマンドマップを参照にします。こちらに掲載しているのでご覧ください。英語のコミュニケーションスキルを上達させましょう!ビデオを回し続けて、30秒のスピーチを3回連続で録画してください。そのうちに慣れてきて、マインドマップをつくらなくても良くなります。トピックに関することが自動的に頭に浮かぶようになり、自信をもってそれを話せるようになるのです!

TOEFL & TOEIC speaking tests put the pressure on for non-stop speaking! Practice makes progress. Using a mind map & timing yourself are a great way to improve. The mind map that I am looking at in the video to do my speaking is on my computer. I have it posted below. Improve your English communication skill NOW! Keep the video going and do your 30 second speaking three times in a row. Over time you will improve and won’t need to make a mind map. You’ll automatically trust what pops into your head about the topic and say it! 

Part 1 Remember, we started on Monday w/We had a lively discussion.

 

Cheers,

Katie

[email protected]

katieadler-vo.com

Help30秒&1分話す入門編! ケイティ・アドラーのA++ ノンストップ英会話コーチング

もし今…

あなたは... 英語をずっと勉強しているけれども、上達しなくて挫折しそうになり、学習の仕方が間違っているのかと考えて、どうしても今の状態を打破したいと思っている。

あなたは… 30秒、あるいは1分間黙りこむことなく英語で話し続けるなんて考えられないし、そのようなレベルで会話をしなければならないときは非常に緊張する。

あなたは… 英語を話すのが怖いし、恥かしい。だけど、実は勇気があって、心の中ではできることは知っているけど、どうやってそれを行動に移せば良いかわからないだけ。

Watch Video Monday: past, present and future click here!